Vocal Coaching

Effekte Workshop mit Vicky Harrison

Jede Sängerin, jeder Sänger, nutzt Effekte beim Singen um bestimmte Gefühle auszudrücken.

DEUTSCH

Wir alle haben „Highway to Hell“ mit dem kratzigen Sound des Frontsängers Brian Johnson im Ohr, Michael Jacksons „Hi hi hi“, Mariah Carey´s Ornamentierungen und Singen im Pfeifregister bis C7, Tom Waits Grunting und Growling bei „Waltzing Mathilda“, James Brown Schreie bei „Sexmachine“ oder Marilyn Monroes sexy Hauchen bei „Happy Birthday Mr. President“.

Die authorisierte Complete Vocal Technique Coach Vicky Harrison ist eine hervorragende Lehrerin aus Cambridge/England.
Sie ist eine Meisterin der sogenannten „Rough Effects“ wie Distortion, Grunt, Growl und Rattle, welche die Schwerpunkte in diesem Workshop sei sollen.

Nach Bedarf kann sie an dem Tag auch die sanfteren Effekte wie Vibrato, Creak, Creaking, Ornamentation und Singen mit Hauch unterrichten.
Im Anschluss an diesen Workshop wird es eine Sing Yeah Open Stage im März 2023 mit dem Thema Rocksongs geben.

Der Ablauf:
10h bis 13h Vorstellungsrunde und Vortrag zu den Effekten.
13h bis 14.30h Mittagspause
14.30h bis 18h Aktives Ausprobieren der Effekte an Phrasen oder Songs.

Wo: Sing Yeah, Saalburgstr. 17, 60385 Frankfurt
Wann: 25.02.23, von 10h bis 18h mit einer Stunde Mittagspause.

Teilnehmerzahl: 5-10
Kosten: 120,00 Euro

English:

Effects Workshop 25.02.2023 by Vicky Harrison

Every singer uses effects when singing to express certain feelings. We all hear “Highway to Hell” in our heads, with lead singer Brian Johnson’s raspy sound, Michael Jackson’s „Hi hi hi“, Mariah Carey’s ornamentation and singing in the whistle register up to C7, Tom Waits grunting and growling on „Waltzing Mathilda“, James Brown’s screams on „Sexmachine“ or Marilyn Monroe’s sexy breaths on „Happy Birthday Mr. President.“

Authorized Complete Vocal Technique Coach Vicky Harrison is an excellent teacher who will be joining us from Cambridge/England.
She is a master of the so-called „rough effects“ such as distortion, grunt, growl and rattle, which should be the focus of this workshop.
If required, she can also teach the softer effects such as vibrato, creak, creaking, ornamentation and singing with an airy voice or in the whistle register (Mariah Carey!).

The sequence:
10:00 am to 1:00 pm Round of introductions and lecture on the effects.
1:00 pm to 2:30 pm Lunch break
2:30 pm to 6:00 pm Actively trying out the effects on phrases or songs.

Where: Sing Yeah, Saalburgstreet 17, 60385 Frankfurt
When: 02/25/23, from 10am to 6pm with an one-hour lunch break.

Number of participants: 5-10
Fee: 120.00 Euros